Handelsbetingelser

Gældende fra 29.03.2016

Bikesnparts APS
NØRRESKOV BAKKE 93A
8600 SILKEBORG

E-mail: info@billigecykler.dk
Tel: +45 86 81 39 38

CVR-nr.: 38391771
Etableringsår: 1992

Levering uden for Danmark

Ved leveringer udenfor Danmark kan der forekomme fragtomkostninger ved tungere eller større pakker, end det som vores system kommer frem til. Derfor vil vi sende en e-mail, hvis der er justering af denne pris.

Den præcise fragtomkostning beregnes ud fra forsendelsens størrelse/vægt. Ved bestillinger som skal leveres udenfor Danmark, fremsendes speciel ordrebekræftelse pr. e-mail med angivelse af fragtomkostning og leveringsmåde. Denne ordrebekræftelse skal bekræftes før ordren ekspederes.

Bestilling

1. Klik ind på det ønskede produkt og klik på ”Føj til kurv”.

2. Klik på ”Fortsæt indkøb for at købe flere varer, eller ”Gå til betaling” for at købe de(n) vare(r) du har i kurven.

3. Log ind med din e-mailadresse og din adgangskode, hvis du har oprettet en brugerprofil tidligere. Ellers vælg ”Opret bruger” og klik på ”Fortsæt”.

4. Udfyld de påkrævede felter om navn, adresse, e-mail, tlf. og adgangskode. Er leveringsadressen en anden, så klik på fluebenet ved siden af feltet ” Min leverings- og faktureringsadresse er den samme”. Husk at acceptere vores handelsbetingelser. Klik herefter på "Fortsæt".

5. Hvis du har valgt at din leveringsadresse er forskellig fra din faktureringsadresse, skal du nu indtaste leveringsadressen. Klik på ”Fortsæt”.

6. Vælg nu forsendelsesform og klik på ”Fortsæt”.

7. Vælg betalingsform og acceptér vores handelsbetingelser. Klik herefter på ”Fortsæt”.

8. Kontroller nu ordren, samt adresse og øvrige oplysninger. Du kan nemt her rette alle oplysninger eller slette ordren. Klik på ”Godkend ordre og betal”. Afhængig af valgt betalingsform åbner betalingsvinduet nu, hvor du skal indtaste dine betalingsoplysninger og klikke på ”Gennemfør betaling”.

9. Ordren er nu gennemført og du kan på skærmbilledet se dit bestillingsnummer. Vi anbefaler at du husker dette nummer eller evt. udskriver denne side. Der bliver sendt en e-mail med alle oplysninger vedr. din bestilling.

Her kan du endnu engang se handelsbetingelserne.

Betaling

På siden kan der betales med følgende kort:

Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB Diners Club og American Express.

Betales der med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem.

Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pinkoden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Der er ingen hos os der har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Du modtager en ordrebekræftelse fra os pr. e-mail, med det samme ordren er gennemført. Ønsker du en ekstra fremsendt kan du blot skrive det til os i en e-mail.

Forbehold

Der tages forbehold for udgåede/udsolgte varer, billedfejl, trykfejl og stavefejl.

Returret

Skulle du fortryde købet, har du 14 dages fuld returret, fra den dato, hvor du har modtaget varen.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Da emballagen i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi, kan det betyde, at varen ikke anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde. Husk derfor altid at pakke varen forsigtigt ud og gemme emballagen til du er sikker på at du vil beholde varen.

Købesummen tilbageføres din konto inden for 7 dage via det betalingsmiddel du brugte ved købet.

De initielle fragtomkostninger tilbageføres også.

Cykler skal returneres med Danske Fragtmænd.

Andre pakker skal returneres med PostNord.

På fragtbrevet skal der stå:

"RETURVARE"

Bikesnparts APS

NØRRESKOV BAKKE 93A

8600 SILKEBORG

Reklamationsret

Når du handler hos os har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden for en rimelig tid efter at du har/eller burde have opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

UNDTAGELSE:

Bevægelige dele på cykler eller andet udstyr, der belastes væsentligt skal der reklameres med det samme fejlen opdages eller burde være opdaget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på følgende adresse:

"REKLAMATION"

Bikesnparts APS
NØRRESKOV BAKKE 93A
8600 SILKEBORG

Dog inden du afsender et produkt skal du altid kontakte os pr. telefon eller e-mail, da reklamationer oftest kan løses lokalt via landsdækkende service. Hvis ikke vi bliver kontaktet inden afsendelse kan du ikke forvente at få dine forsendelsesomkostninger dækket.

Vi e-mailer dig et fragtbrev, som du skal bruge til forsendelsen.

Når du returnerer varen, skal du sørge for følgende:

1. Pakke varen forsvarligt ind.

2. Vedlægge en beskrivelse af fejlen. (Ikke nok at skrive ”defekt”). Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.

3. Husk altid at vedlægge kopi af kvittering / garantibevis for dit køb. I forbindelse med cykelkøb skal vi også se kvittering for udførelse af første service.

Klage

Hvis du har en klage over et produkt eller en tjenesteydelse eller andet, så kan du altid kontakte os pr. telefon 86 81 39 38 eller pr. e-mail info@billigecykler.dk

Hvis du ikke synes du opnår det du forventede i din klage, så har du nedenstående mulighed:

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse infobilligecykler.dk

Levering og leveringsomkostninger

Med mindre andet er oplyst på den elektroniske ordrebekræftelse, bliver varen sendt senest 5 arbejdsdage efter betaling er registreret. Dette gælder ikke ved kortbetaling, hvor pengene først trækkes, når varen er sendt.

Levering små pakker foregår normalt via PostNord.

PostNord Track'n'Trace

Cykler sendes med Danske Fragtmænd

Danske Fragtmænd Track'n'Trace

Vi sender en e-mail med besked når varen sendes og hvornår du kan forvente at modtage den.

Hvis vi ikke kan overholde at ekspedere din bestilling indenfor de 5 arbejdsdage modtager du besked om dette pr. e-mail.

Personlige oplysninger

Personlige oplysninger du afgiver til os i forbindelse med købet videregives på ingen måde til trediepart.

Alle oplysninger du har afgivet opbevares forsvarligt i en database i elektronisk format med krypteret adgangskode, og er kun tilgængelige for vores betroede medarbejdere.

I forbindelse med den elektroniske betaling lagres ingen konto- eller kreditkortoplysninger.

Al data-kommunikation i forbindelse med den elektroniske betaling sker via PBS godkendte Quickpay Gateway betalingsserver. Denne data-kommunikation sker med størst mulige sikkerhed via en krypteret SSL-forbindelse efter forskrifter fra PBS.

Øvrige oplysninger som navn, adresse, telefonnr. og e-mail er nødvendige for at sende varen og kommunikere elektronisk med dig. Disse øvrige data transmitteres ikke krypteret. Oplysninger gemmes som minimum i 5 år jfr. kravene i Bogføringsloven. Ligeledes sker der en registrering af den IP-adresse hvorfra bestillingen er gennemført. Denne registrering anvendes kun i tilfælde af falske bestillinger. Falske bestillinger politianmeldes.

Som registreret har du altid mulighed for indsigt og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven. Den ansvarlige afdeling for datasikkerhed hos os er Henrik Schaufuss som kan kontaktes på følgende e-mail: info@billigecykler.dk.

Cookies

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (f.eks. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.

Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website f.eks. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk.

Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din PC.

Rent teknisk kan ”Cookies” deles op i to typer. Den ene type kaldes ”sessioncookies”. ”Sessioncookies” er til for at holde styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på hjemmesiden. ”Sessioncookies” gemmes ikke på din PC, men forsvinder når du lukker din web-browser.

Der findes en anden type ”cookie” som kaldes ”permanent cookie”, og den gemmes som en tekstfil på din PC i ca. en måned. En ”permanent cookie” er med til at vores server kan genkende din PC næste gang du logger ind på vores hjemmeside.

På vores website anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde:

I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Slet cookies”

Logstatistik

Vi bruger logstatistik der betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm. Vi anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.

Sikkerhed ved online betaling

Når man betaler med sit kreditkort via internettet, kan det virke lidt uhåndgribeligt at man blot indtaster sine kortoplysninger og trykker på en knap. Men takket være dansk lovgivning kan du vide dig sikker når du betaler via internettet. Der ligger nemlig et regelsæt til grund for elektronisk betalingsløsninger, som har til formål at opretholde størst mulig sikkerhed mod misbrug. Hvis du derfor opdager en betaling som er trukket fra din konto og du ikke kender til denne betaling, er der kortudstederens (pengeinstitut, finansieringsselskab o.l.) pligt at tilbageføre beløbet til din konto. Kortudstederen må så bagefter kræve penge tilbage fra den butik som har trukket beløbet.

Du kan læse mere om onlinekøb, betaling og sikkerhed på følgende sider:

PBS: www.betaling.dk

Forbrugerrådet: www.fbr.dk

Forbrugerrådet: www.forbrugersikkerhed.dk

Forbrugerstyrelsen: www.fs.dk

Forbrugerinformation: www.fi.dk

Hvis du har spørgsmål vedr. køb og betaling er du velkommen til at skrive til os.

Specielt for cykler

Alle cykler, der sælges/udleveres fra vores butik i Silkeborg er 100% klargjorte og køreklar.

Alle cykler, der sendes bliver samlet, justeret og testet. Tilkøbt udstyr monteres. herefter pakkes cyklen forsvarligt, så den kan sendes 99% klargjort. Som hovedregel skal du ved modtagelsen selv montere pedalerne og dreje styret i den rigtige retning og fastspænde dette. Herefter er cyklen klar til kørsel.

Der medfølger udførlig vejledning til dette.

Schaufuss Cykler anbefaler at du får udført cyklens første service hos en lokal cykelhandler, hvis du ikke bor i køreafstand til vores butik i Silkeborg. Første service er gratis, hvis det udføres i vores butik i Silkeborg. Første service er en del af garantien og er derfor vigtigt at dette udføres. Til alle cykler medfølger der et servicehæfte, hvor alt relevant er beskrevet omkring service og vedligeholdelse.

Ved tvivl eller andre spørgsmål ring 86 81 39 38 eller mail.

Alle cykler, der ikke er fra indeværende år kan have ubetydelige små mærker/ridser efter kortere eller længere opbevaring. Der tages derfor forbehold for disse små ridser eller mærker.

Ridser, mærker etc. kan have en maksimal str. på 3 mm × 3 mm.

PÅ HELE HJEMMESIDEN TAGES DER FORBEHOLD FOR SKRIVE- OG TASTEFEJL SAMT UDSOLGTE VARER.

Garantiregler

Stel og forgafler:

Reklamationsretten er på stel og forgafler 5 år.

På fuldsuspensions (fjedrende stel/forgafler) ydes der 2 års reklamationsret. Den udvidede reklamationsret gælder ved materiale- og fabrikationsfejl og under forudsætning af normalt brug. Reklamationsretten dækker ikke ved brud eller anden skade opstået ved forhold som ekstrem belastning, manglende pleje, vold, overkørsel, påkørsel eller lignende ydre forhold. Reklamationsretten bortfalder, såfremt der fra anden side er udført reparation på stel eller forgaffel. For at opretholde garanti og reklamationsret er det altafgørende at cyklen har fået gennemgået første eftersyn hos en autoriseret cykelhandler senest 2 måneder efter købet.

Øvrige komponenter:

For øvrige komponenter ydes der 2 års reklamationsret. Reklamationsretten dækker materiale- og fabrikationsfejl. Reklamationsretten dækker ikke ved brud eller anden skade opstået ved forhold som ekstrem belastning, manglende pleje, vold, overkørsel, påkørsel eller lignende ydre forhold. Ved godkendt reklamation ombyttes eller repareres den defekte del. For at opretholde garanti og reklamationsret er det altafgørende at cyklen har fået gennemgået første eftersyn hos en autoriseret cykelhandler senest 2 måneder efter købet.

Lakeringsfejl:

Reklamationsretten på lakeringsfejl er 1 år fra salgsdato. Accept af reklamation forudsætter korrekt brug og vedligeholdelse af cyklen. Samme farve kan kun garanteres inden for 1 år efter cyklens produktionsdato.

Øvrige forhold

Der tages forbehold for ændringer af specifikationer, farver, udstyr, og manglende levering.

Forsikring

Generelt er din cykel forsikret via din indboforsikring. Ofte er det dog sådan, at der er et maksimalt beløb for udbetaling af forsikring samt, at der ofte også er en selvrisiko.

Alle forsikringsselskaber forlanger at din cykel skal være udstyret med en "GODKENDT LÅS".

Ved spørgsmål omkring forsikringsforhold skal du spørge dit eget selskab.

Med venlig hilsen

Bikesnparts ApS